Ninth Day in Korea (Ewha Women University, Hongdae Street, Itaewon, Hangang Park)


Assalamualaikum dan Selamat Pagi, Tengah Hari,Petang dan Malam ~ Lets continue our journey to Korea bebeh on ninth day.. Bila dah nak-nak balik nie, sakit penat semua keluar dah.. That's why aku pi tempat yg santai-santai jaa utk rehatkan minda dan badan.. So, first place that I go is Ewha Women University.. 

So dari Myeondong aku turun dekat Dongdaemun History and Culture Park kmudian amik line 2 turun Ewha Women University.. Awaknya amik exit 2 atau 3 dan jalan straight.. Dah nama women university, sepanjang jalan tuu kau akan nampak barang permpuan jee weyhh.. Korg jalan straight sampai jumpa bangunan mcm bawah nie..


Korang masuk jee dalam gate tuu sebab tempat nie mmg open utk public.. Dont worryy ramai jee foreigner amik gambor kat sini.. Hayatilah gambar di bawah ~




Dari sini aku gerak pi Hongdae Street soo pi balik Station tadi dan turun Hongik University.. Tempat dia memang seyesly penuh dengan org muda weyh.. Aku keluar Exit 4 rasanya dan tempat tuu mmg penuh lagu2 dan ada etude house.. Kalau betul, dari Exit 4 tuu aku belok kiri dan terussss jee sampai tade jalan terus dan aku belok kanan dan teruss jee kene lintas dan terusss jeee.. Sepanjang perjalanan nie mcm2 org jual.. Aku just cuci mata window shopping jee.. Topi pun murah2 jee semua 5,000won dan macam2 lagi laa dak2 muda selalu pakai..



Dari sini, perut ku berbunyi dgn riang rianyaa soo aku pi Itaewon nak makan kebab punya pasal.. Salah sebenarnyaa aku nak makan onion ring diaa.. So aku pi station balik dan turun Hapjeong kmudian amik line 6 turun itaewon.. Dari itaewon amik exit 3 dan jalan terus.. Mr.Kebab tuu belah kanan korang.. Aku order hot choco, onion ring dgn chicken kebab.. Kebab dia panjang gilaa dan aku tak mampu habiskan.. Maaf naa tak dak gambar sebab khusyuk sgt makan.. Dari sini aku jalan2 jaaa pusing2.. Kemudian aku gerak pi Hangang Park pulakk.. 

Nak pi sini kau pi balik Itaewon station dan tukar kat Gongdeok, amik line 5 turun Yeoinaru Station amik Exit 2 ke 3.. Tak ingat.. yg pasti bila kau keluar, belah kanan kau akan nampak gambar I SEOUL U.. Hayatilah gambar-gambar di bawah dgn bahagia ~~




Aku memang lepak lama gilaaaa kat sini sebab nak santai tepi sungai kann.. Aku duk bercakap dengan merpatilah, pokokk dan paling best ckp sorg2.. Tapi angin tepi sungai memang padu gilaaa laa time nie.. Dah agak2 pkul 4 tuu aku gerak balik Myeondong sbb ada org kirim album Wanna One.. Shopping lagi dong..


Org kirim tapi Monsta X tuu terbeli pulakk.. 
SeaNTree buat sale pulak Mask dia, 2pcs 6,600won sahaja

Album yg dah aku sambar sepanjang aku duduk sini 💆
Okayyy sampai sini sahaja naaa.. Terima kasih one again, Kamsahamnida ~


Blog Hak Milik Syafirah Addawayyah