Sixth Day in Korea (Everland)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera dan juga Salam 1 Malaysia.. lololol ~~ okayyy skrg nie aku nak tulis pasal aku pi Everland harituu.. Kau sorang ? Pastu pi Everland ? Taman Tema ? Gilaaa forever alone kau nie.. Eh eh eh, biorr laaa tapi memang forever alone pun.. Dengan tripod aku tetiba jahanam rosaknyaa sblm pergi.. Kinda spoil my mood laa..

Btw, ticket everland nie aku dah beli awal-awal kat Malaysia, aku mcm biasa beli dekat KKDay.. Sooo aku just print voucher dia which is dalam bentuk QR Code.. Masa nak masuk tuu just tunjuk dlm phone jee QR Code tuu then dia akan bagii kau ticket.. Dan anda akan rasa diri anda jadi budak2 dalam taman tema nie balikk sebab semua nampak yaa ampunn cutie pie *mukacomel* 


Nak pi sini senang gilaa aihh.. dan aku mcm biasa naik bas.. Dari Myeondong certain org akan naik subway dan kene tukar station pi Gangnam Station.. Disebabkan nawaituu kemalasan nak naik turun tangga tu ada, aku naik bas jee.. Soo dari Myeondong entrance, aku naik bas 471 turun Gangnam Station.. Pastikan kau tekan start tau dekat Google Maps tuu sebab kau akan senang alert.. Naik bas actually lagi cepat dari train sbb naik bas hanya 15 minit manakala naik train 30 minit TETAPI semua bergantung kepada traffic..

Dah sampai situ, kau teruih cari bus stop yg ada tulis no 5002.. Tulisan dia warna merohhh.. Kat situ dia mcm pusat bas actually soo mmg banyak bas akan berhenti kat situu.. Kau kene alert.. Time nie kau tutup jee Google Maps tuu sbb tak pakai dah dan jimat sikit bateri.. Kalau ikut google map, kau kene turun Dume Garden.. Jadah diaa celah mana Dume Garden tuu.. Nanti kau naik jee bas 5002 tuu kau ckp Everland ? pastu touch kau punya T-Money tuu.. Bas dia ada yg 2 tingkat, ada yg tade tingkat.. Perjalanan dari Gangnam nak ke Everland tuu amik masa 50 minit or sejam jgk laa.. Dia akan buat announcement bila dah sampai Everland tuu..

Okay dah turun dari bas tuu blm sampai lagii awokkk weyhhh ~~ Kau kene naik shuttle bus pulakk.. kau jalan jee ikut laluan pejalan kaki berbumbung tuu, jalann teruihh jaa sampai kau jumpa bus stop mcm bawah nie..


Perjalanan amik masa 10 minit jee.. Sooo, sampai dah Everland.. Kau akan dengar lagu-lagu diaaa mcm kat Disney pulokkk *mcm laa kau pernah pergi firah oii* 

PERINGATAN = MASA WINTER BANYAKK GILAAAA BAK HANG PERMAINAN TUTUP

Sooo, aku pergi sana memang banyak permainan tutup dan aku tau tuuu sebab aku baca dekat portal dia.. Tapi aku pi jgk sbb Everland nie dah mcm landmark dekat Seoul soo mcm wajib kene pergi.. Akuu pii laa jgk dan aku sakan betuii main sledge kat sini.. Tak ingat dunia betuii, dah laa sorg.. kesian tak dak sapa nak amik gambor akuu.. TIPS aku kalau pi sini JANGAN PI TIME WEEKEND. Aku pi time weekdays soo mcm tempat nie aku yg punya *sebenarnya siapa yg pi time winter* 

Yang paling sedihnya YG Hologram pun tutup time nie.. aku tak tau laaa nak seret kaki tahap dewa ataupun tahap putus cinta ke apaa.. Aku buat apa jee kat sini ? Masuk Panda Zoo, Masuk Safari World, Main Pirate Ship, Marie Go Round, Sledge dgn amende ntah pusing laju2 pastu dia reverse pun laju2.. Disebabkan byk permainan tutup dan aku pun mcm pishangg jee kat sini, pukul 2 akuu dah balik dah.. Awalkan ? Hahaha sebab aku pi pukul 10 pagi dah tercangak depan Everland nie..


 















 Lepas penat berjalan sakan, balik tuu aku cari street food kat Myeondong mcm biasa laa.. Syiokk syiokk makan then aku ternampak Zaza dgn Nick lagi.. Dorg baru habih shopping.. Dorg ajak malam nie pi makan dekat Kampungku area Myeondong jgk.. Aku punn okayy jee sbb tgh craving Ayam Goreng Korea nie haa.. So kitorg deal nak jumpa pkul 8 malam.. Yekelehhh tmpat diaa dekat gilaa weyhh.. Myeondong Exit 2 atau 3 ada nampak 7E pastu kedai kpop, kau teruihhh jaaa.. amik belah kiri tauu, jgn amik kanan.. Maknanya dari kedai kpop tuu kau terus jelaa.. Teruss sampai laa kau jumpa signboard dia..



Nasi goreng kampung dan Nasi Goreng Cina adalah 7,000won dan Ayam Goreng Sweet Crispy nie 9,000won..

Okayy lepas dari sini, aku ronda habih dgn Nick jee sebab Zaza tak sihat.. So ronda punya ronda punya ronda, jumpa laa LINE Store dekat sini.. Kedai dia mcm kebelakang dan tersembunyi sikit.. Aku nak bagi direction pun aku tak ingat sebab aku pakai jalan jaa ikut kaki time tuu.. Tapi tak salah aku, lepas kedai Nature Republic yg dekat subway tuu, kau amik kiri dan terus jee.. Korg try laa.. Soo mula laa sesi amik gambar lagii..





Okayy sampai sini saja.. Manhi Saranghae juseyo 💓


Blog Hak Milik Syafirah Addawayyah