Tenth Day in Korea (SMTown Coexartium, Aladdin Store and Apgujeong Rodeo Street)


Hai Assalamualaikum, entry nie mmg last day aku nak berjimba sakan dekat Korea Selatan.. So harinie aku just pergi SMTown Coexartium, Aladdin Store and Apgujeong Rodeo Street.. Sebagai seorang yg dah stan SM Company dgn sangat lama, of course laaa wajib pergi sini kan.. Nak pi sini senang jee, kau pi Myeondong Station kemudian tukar kat Dongdaemun History & Culture Park amik line 2 dan turun Samseong Station.. Korg amik Exit 2 dan jalan terus menuju kebenaran.. Time aku pergi tuu bangunan luar dia tgh repair tapi korg boleh jee masuk dalamnya.. Dia ada 6 tingkat, dan kalau korg ada duit lebih boleh laa masuk SMTown Theater kat tgkat 5 dan 6.. Aku bawak bajet jee soo tak dak bajet utk itu.. 

SMTOWN, a must-see place for K-pop fans is an entertainment space full of meeting and various experiences of SM entertainment stars. On the 1st floor welcome stage, the stars broadcasts are broadcasted through starwall, and on the 2nd floor, there is the celebrity shop exhibiting and selling fashion, beauty and lifestyle items of celebrities and souvenirs. On the 3rd floor SMTOWN studio, you can tour the vocal and dance training room, recording room and music video studio, experiencing the life of an artist. On the 4th floor library cafĂ©, you can view the history of SMTOWN, won trophies and various contents, tasting the beverages and desserts themed with stars. On the 5th and 6th floor, there is the SMTOWN theatre where you can watch floating hologram performances, and you can make the figures of stars in 3D printing method.

-ayat copy paste dari laman web lain iaitu English.visitseoul.net-

Disebabkan nak jgk souvenir dari SUM nie jgk maka aku beli lahh button kecik dan notebook dari sini.. Banyak jgk album2 dan merchandise yg dijual dekat sini.. Harga ? Boleh tahan laa tade mahal sgt dan tade murah sgt sbb sini dia mmg bebetul official kan..






Dari sini aku gerak pi Aladdin Store.. Ada apa kat kedai nie? Kepada saudara saudari akak akak sekalian, kat sini dia jual 2nd punya buku dan album.. Dia ada jugak yg baru punya album dan harga dia mmg super duper gilaaaa murah.. Monyosal aku tau tempat nie lambat, kalau tau aku beli album kat sini jaa weyhh.. Nak pi sini korg kene pi station tuu balik dan turun kat Gangnam Station dan amik Exit 11.. Korg jalan straight jee sampai jumpa macam kedai bawah nie haa belah kanan..

Haaa niee kedai diaaa ~~

Harga aku beli Teen Age Album nie hanya 11,800won sahaja..
Aku beli Teen Age kaler hijau tuu 15,900won weyhh T_T
Aku nampak album Samuel yg Sixteen tuu hanya 8,900won jee dia jual..
See dia punya beza harga tuu.. adoiyaiii, lesson learned bebeh ~ Dari sini aku gerak pi Hallyu K-Road dekat Apgujeong Rodeo Station.. Nak pi sini kau kene pi station tadi balik mcm besaaaa naa kemudian turun dekat Seolleung kemudian amik line yg hala ke Wangsimni tapi korang turun Apgujeongrodeo.. Jalan diaa panjang jgk laaa naa tapi best sbb patung dia comel2 jee..




Ada banyak lagi gambar tapi takut korg muak tgk muka akuu.. Hahahaha, soo dari sini aku pi laa Myeondong utk sesi habiskan duit makan street food dan beli uyu ~~




Tamat sudah adventure kalinie.. Esoknya balik Malaysiaaa dahhh  T_T


Blog Hak Milik Syafirah Addawayyah